Βασίλης Αϊβαλής για Λαδόπουλο: Η Δημοτική Αρχή λέει «όχι» για τα ΣΔΙΤ πάνω από το τραπέζι και «ναι» στα ΣΔΙΤ κάτω από το χαλί

Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας διαφωνεί θεωρητικά με τα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), αλλά πρακτικά τα αποδέχεται και με αυτά θα συνεχίσει, αρκεί να τα υλοποιήσει άλλος και εν προκειμένω η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ώστε να διατηρήσει το πρόσχημα της ιδεολογικής  της καθαρότητας. Αυτό ήταν το συμπέρασμα από την απάντηση του Δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη στην ερώτηση του επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» Βασίλη Αϊβαλή κατά τη συνεδρίαση της 2ης Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής σχετικά με το έργο ανάπλασης του Λαδόπουλου.

Όπως προκύπτει από την απάντηση του κ. Πελετίδη, στο ερώτημα τι προτίθεται να κάνει ο Δήμος σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι προθεσμίες της διαγωνιστικής διαδικασίας και αν θα κάνει χρήση του δικαιώματός του να λύσει τη σύμβαση παραχώρησης, όπως ορίζει ο νόμος και με δεδομένο ότι διαφωνεί ιδεολογικά με τα ΣΔΙΤ, η Δημοτική Αρχή χαρακτηρίζεται από μια περίεργη διγλωσσία.

Και αυτό γιατί έχει κάνει αποδεκτή τη μεταβολή του τρόπου χρηματοδότησης από δημόσιους πόρους σε χρηματοδότηση μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, εδώ και ένα χρόνο, από τη συνεδρίαση της 31ης Μάϊου 2023, όταν συζητήθηκε στο Συμβούλιο το θέμα της παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Άρα η Δημοτική Αρχή συμφωνεί με τα ΣΔΙΤ και συνεχίζει με αυτά, συναινώντας στην αλλαγή. Διαφωνεί θεωρητικά, αλλά στην πράξη κάνει πώς κωφεύει, επειδή η καυτή πατάτα έχει μεταφερθεί στην Περιφέρεια, με τις ευλογίες της.

Βέβαια αν ο Δήμος επιθυμούσε την κατασκευή του έργου μέσω ΣΔΙΤ γιατί δεν προέβαινε ο ίδιος στις αντίστοιχες διαδικασίες πρόσκλησης ενδιαφέροντος ιδιώτη και ποιος ο λόγος να εκχωρήσει την έκταση και την χρήση στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας; Ερώτημα αναπάντητο…

Τέλος άγνοια δήλωσε η Δημοτική Αρχή για το γεγονός ότι το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης καλείται να αναλάβει την αγορά με ίδιους πόρους παρακείμενου ακινήτου εκτός σύμβασης παραχώρησης αλλά απόλυτα λειτουργικού με το φυσικό αντικείμενο του έργου προκειμένου να εξασφαλιστούν επιπλέον θέσεις στάθμευσης με ανταπόδοση στεγασμένης επιφάνειας 800 τετραγωνικών μέτρων χωρίς μίσθωμα κάτι που πιθανόν επηρεάζει την αποπληρωμή του έργου και δημιουργεί αρκετές πιθανές επιπλοκές.

«Είναι προφανές ότι η Δημοτική Αρχή της Πάτρας, διαφωνεί με τα ΣΔΙΤ στις δημόσιες δηλώσεις της και συμφωνεί με αυτά εξυπηρετώντας τα στις επί μέρους συμφωνίες της. “Όχι” πάνω από το τραπέζι και “ναι” κάτω από το χαλί», σχολίασε ο Αϊβαλής.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΛΟΓΕΣ